הינך נמצא כאן

לטיפ הבא >

לטיפ הבא >

#שדרוג_אפשריבריא

 
 
.
אפשרויות טריות, קלות ומהירות להכנה לכל המשפחה, במקום מזונות אולטרה-מעובדים.

אנחנו יודעים שהבקרים לחוצים, שבארוחת הצהריים רק רוצים משהו מהיר לתנור, ושבארוחת הערב אין כוח או זמן להכנות מסובכות. לכן ריכזנו עבורכם (והאמת שגם עבורנו...) את האפשרויות הבריאות שיכולות להתמודד בכבוד מול זמני ההכנה וקלות ההכנה של המוצרים המעובדים והאולטרה מעובדים שבמדפים ובמקררים. למה כדאי להכין לבד ולא לקנו מזון אולטרה-מעובד? כשמכינים בבית, מחומרים טריים או גולמיים, אין בהם תוספים, אבקות או כימיקלים לא מוכרים. הכמויות מותאמות, התיבול עדין ונשלט על ידנו. בנוסף, ההכנה הופכת להזדמנות נהדרת לבילוי זמן איכות עם הילדים (בכל הגילאים), להכיר טעמים ושיטות הכנה, להתנסות, לטעום. חשוב לזכור כי לא מדובר כאן רק באוכל. המגוון, הטעמים, וגם הדוגמה האישית שלנו כהורים – מעצבים את ההעדפות וההרגלים של הילדים שלנו בהמשך החיים.

#שדרוג_אפשריבריא: חזה עוף או שניצל אפוי ביתי

מוצרי בשר ועוף אולטרה מעובדים מכילים במקרים רבים תוספי מזון רבים ושונים שנועדו לספק להם מרקם, טעם וגם צבע רצויים. במקרים רבים הם גם מטוגנים מראש במפעל. בהשקעה לא גדולה של זמן, אפשר להכין בקלות ובמהירות בבית חזה עוף בתנור או על מחבת(עם קצת שמן זית, מעט מלח, ותבלינים כמו פפריקה מתוקה או פלפל שחור), ואם ממש רוצים גם שניצל ביתי מטוגן יכיל פחות מלח ובד"כ גם שמן ממקביליו המוכנים מראש, ובוודאי שפחות חומרים מוספים.

#שדרוג_אפשריבריא: דגים

"אצבעות דגים" או חטיפי / "שניצלים מדגים" מוכנים מראש מכילים כמויות גדולות של מלח, חומרים ותוספי מזון שונים, ואפילו מים בשיעורים שונים. בהכנה של הדגים בבית אתם שולטים בכמויות: מעט שמן זית, מלח ותבלינים, ויכולים להוסיף לתנור גם ירקות – ולקבל מנה צבעונית, בריאה ומגוונת שכולם אוהבים.

#שדרוג_אפשריבריא: קטשופ ביתי

קטשופ מוכן מראש מכיל בדרך כלל מלח וגם סוכר בכמויות גדולות מאוד, וזה משמעותי עוד יותר כיוון שחלק משמעותי מצרכני הקטשופ ה"כבדים" – הם ילדים. לפחות בבית אפשר לנסות להחליף בקטשופ ביתי, המבוסס על רסק עגבניות (או עגבניות שריסקתם לבד) עם תבלינים (מעט מלח, סוכר, חומץ ותבלינים יבשים נוספים לבחירתכם) שבו אתם שולטים על הכמויות.

#שדרוג_אפשריבריא: מרק ירקות או עוף מחומרים טבעיים ולא מאבקה

אבקות מרק מוכנות מכילות חומרים רבים שקשה למצוא במטבח הביתי. עוף או ירקות מיובשים וטחונים, לעיתים משפרי טעם או חומרי שימור, ותמיד כמויות גדולות מאוד של נתרן – המינרל העיקרי שבמלח. מכינים מרק? אפשר להחליף את האבקה בתבלינים טהורים (דוגמת פלפל שחור, פפריקה, כורכום וכד' – לא תערובות תיבול המכילות מלח בכמות גדולה), עשבי תיבול טריים (פטרוזיליה, תימין, כוסברה וכד') וכמובן ירקות שמוסיפים גם טעם,  ולקבל מרק עשיר במינרלים וצבעים – ועם הרבה פחות תוספים מיותרים.

#שדרוג_אפשריבריא: במקום מנה אישית להכנה מהירה

תבשילים אישיים מוכנים , נראים כמו פתרון זמין ומהיר. אבל חשוב לדעת: מנה אחת מכילה כ-1400 מ"ג נתרן, כ-60% מהצריכה היומית המרבית המומלצת למבוגרים (עד 2400 מ"ג). מה עושים? משרים את האטריות בנפרד, במים רותחים, ובינתיים מקפיצים ירקות (טריים או מוקפאים) במחבת, כשאנחנו שולטים בכמויות השמן, המל ותבלינים.

#שדרוג_אפשריבריא: יוגורט עם פרי

יוגורטים מוכנים מראש, גם אם מצוין על גבי האריזה זהם מכילים "חומרים טבעיים בלבד" מכילים כמויות גדולות של סוכר (חומר טבעי), ולעיתים גם מסמיכים, משפרי טעם וחומרים נוספים. אפשר לקנות יוגורט לבן טבעי, ולהוסיף לו פירות טריים חתוכים,  ולקבל מעדן טבעי ובריא

#שדרוג_אפשריבריא: פירות חתוכים בשלל צבעים

נדמה שהכל כבר נכתב על סוכריות הגומי – כמויות עצומות של סוכר, חומרי הזגה ומייצבים, וכמובן צבעי מאכל משלל סוגים ומקורות. במקום כל אלה אפשר להשתמש בחותכני עוגיות, סכין ויצירתיות – ולהכין פירות חתוכים בשלל צורות וצבעים, על שיפוד או בקערה.

#שדרוג_אפשריבריא: עוגה ביתית במקום עוגה קנויה

במאפים, עוגות ועוגיות קנויים יש במקרים רבים כמויות גבוהות של סוכר, שמנים שונים, חלקם מוקשים וגם כאלה שלא ניתן למצוא במטבח הביתי, וחומרים מוספים שונים, החל ממלח (כמשפר אפייה) ועד חומרי צבע, טעם ושימור אחרים. כשמכינים עוגה ביתי, אנחנו שולטים בכמויות ויכולים גם להפחית בכמויות השמן והסוכר, להוסיף פירות, להחליף חלק מהקמח בקמח מלא, ועוד הרבה שדרוגים בריאים. כל זה כמובן, עוד לפני שדיברנו על ריח האפייה במטבח....

#שדרוג_אפשריבריא: מים עם תוספות צבעוניות מרעננות

במשקאות ממותקים (כן, גם במיצים טבעיים) כמויות גדולות מאוד של סוכר מיותר (ב-2 כוסות של "מים בטעמים" יש כ-4 כפיות סוכר, באותה כמות של "מיץ" יש כבר 8, ואם תשתו 2 כוסות משקה מוגז ממותק כבר תגיעו לכ-12 כפיות). אז מה עושים? מכינים ומגישים קנקני מים מרעננים עם תוספות של צבע וטעם: פרוסות תפוזים, לימונים, תפוחים, תותים, מלפפונים, קיווי, נענע, גרגירי רימון, מקלות קינמון – וכל שילוב צבעוני וחגיגי שמתאים לכם.

רוצים לדעת עוד? 

מהו מזון מעובד ולמה כדאי לישם אותו בצד?